Blog

Esa Niemi Jytaksi

Brändin rakentaminen tuo vahvuudet esiin ja parantaa kilpailukykyä

Kilpailukyvyn vahvistaminen vaatii vahvaa ja luottamusta herättävää brändiä. Jyväskylän Aluetaksi on rakentanut JYTAKSI-brändiä tavoitteellisesti jo parin vuoden ajan.

Taksiliikenteen vapautumisen myötä kilpailu kovenee huimaa vauhtia ja uudet toimijat tulevat markkinoille uusilla asiakaslupauksilla. Jyväskylän Aluetaksi on tehnyt viime vuosien aikana rohkeita strategisia toimenpiteitä. Uudistuminen on ollut valmistautumista taksialan muutoksiin ja kilpailun kiristymiseen. Käytännössä se on tarkoittanut pitkäjänteistä brändin ja koko palvelukonseptin kehittämistä, jolla varmistetaan yhtiön markkina-asema ja luodaan tulevaisuudessa jopa uudenlaista kysyntää.

Zeniitti brändi-ilmeen takana 

Asiakkaille uudistetun brändin teki näkyväksi vuonna 2015 marraskuussa lanseerattu uusi JYTAKSI-markkinointinimi ja yritysilme, jonka myötä katukuvassa alkoi näkymään pinkeillä JYTAKSI-teippauksilla varustetuttuja takseja. Sitä ennen rakennettiin asiakaslähtöisesti koko markkinointikonsepti uudella otteella.

Mainostoimisto Zeniitti on auttanut Jyväskylän Aluetaksia rakentamaan brändiä pitkäjänteisesti. Markkinoinnin johtaminen on lähtenyt selkeistä tavoitteista. Käytännön toimenpiteinä on muun muassa uudistettu yritysilme, rakennettu ydinviestit ja sähköinen markkinointikonsepti verkkosivuineen ja some-kanavineen. Uuden markkinointikonseptin toteuttaminen on monikanavaista, koska laaja kohderyhmä kohtaa brändin eri kanavissa. Jatkuva kampanjointi erityisesti digikanavissa on varmistanut sen, että JYTAKSI-brändi on saanut näkyvyyttä ja osoittanut asiakkaille haluavansa vastata tulevaisuuden kuljetustarpeisiin luotettavana paikallisena toimijana.